Van der Biesen Reisburo's

045 532 22 33

Fijn dat u een vakantie bij ons heeft geboekt. Graag informeren wij u met deze beknopte versie van onze reistips.
Kijk voor de volledige en meest actuele informatie op onze website vdbiesen.nl/reistips


Inchecken
Zorg ervoor dat u op tijd op de luchthaven bent. Voor alle bestemmingen raden wij u aan tenminste drie uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te
zijn. Bij veel airlines is online inchecken verplicht. Er kunnen extra kosten worden berekend als u niet online incheckt.


Documenten
Uw paspoort dient minstens geldig te zijn tot en met de thuiskomstdatum van de reis. Diverse landen hebben speciale vereisten. In dat geval dient uw
paspoort nog 6 of 8 maanden na retourdatum geldig te zijn. Sommige landen hebben een visumplicht.
Controleer voor vertrek of de vereisten veranderd zijn. Heeft u geen Nederlandse nationaliteit? Neem dan contact op met het betreff ende consulaat.


Bekijk de gezondheidsrisico’s van uw bestemming op www.ease-travelclinic.nl
Denkt u aan uw medicijnpaspoort/inentingenboekje?


Autovakanties: voor sommige landen zijn autobaanvignetten of veiligheidsvestjes verplicht. Deze kunnen vooraf gekocht worden bij de ANWB of zijn ter
plekke beschikbaar.


Controleer voordat u op reis gaat of u uw bankpas in het buitenland kunt gebruiken.
Het gebruik van uw bankpas binnen Europa staat meestal automatisch aan.


Een alleenreizende ouder met kind of vriendje/vriendinnetje mee op vakantie?
Denk eraan dat u een ondertekende verklaring nodig heeft . Deze zijn verkrijgbaar op het reisbureau. Zonder deze verklaring kunt u geweigerd worden bij
de check-in of douane.


Verzekeringen
Zorg ervoor dat uw reisverzekering aan uw bestemming is aangepast (Europa- of Werelddekking) en dat uw kinderen zijn bijgeschreven op de polis.
Noteer uw polisnummer en het 24-uurs alarmnummer. Bewaar bij schade, diefstal of verlies altijd de nota’s.
Neem contact op met uw reisbureau indien u zeer kort voor vertrek uw reis moet annuleren. Mocht u buiten openingsuren de reis willen annuleren dan
dient u zich te melden bij de reisorganisatie. Het telefoonnummer staat in uw reisdocumenten.


Bagage
Voor iedereen, die vertrekt van – of overstapt op een luchthaven binnen de EU, gelden regels voor de handbagage. Maximaal 100 milliliter per item en
maximaal 1 liter in totaal mag worden meegenomen in een doorzichtig plastic hersluitbaar zakje. Medicijnen dienen meegenomen te worden in de
originele verpakking. Op verzoek moet een doktersrecept overhandigd kunnen worden. Airlines zijn verantwoordelijk voor verlies, vertraging en
beschadiging van ruimbagage. Bij vermissing of beschadiging dient u zich melden bij de airline om een P.I.R.-rapport op te laten stellen.


Overige zaken
Vaak dient er een toeristentaks voldaan te worden van enkele euro’s per persoon per nacht.
Heeft u luchthavenvervoer geregeld? Indien er vluchtwijzigingen optreden dient u deze zelf door te geven.


Verkeerde kamer/overboeking
Verkeerde kamer? Wanneer u een kamer heeft geboekt waarvoor u een toeslag heeft betaald dan dient u deze kamer te krijgen. Mocht dit bij aankomst
niet zo zijn, meld dit dan meteen bij de receptie. Indien zij het niet naar tevredenheid oplossen neemt u contact op met de reisleiding/vertegenwoordiger
ter plaatse. Mocht het zo zijn dat u niet de kamer krijgt die u geboekt heeft , omdat deze bijvoorbeeld niet meer beschikbaar is, vraag dan
een bewijs hiervan aan de reisleiding/dienstverlener. Dit bewijs (klachtenrapport) is nodig om bij terugkomst via het reisbureau restitutie aan te vragen.
Houd er rekening mee dat preferenties nooit 100% gegarandeerd kunnen worden. Overboekt? Het is vervelend wanneer u niet in de geboekte
accommodatie kunt verblijven. De reisleiding en/of accommodatieverschaff er proberen ervoor te zorgen dat het zo goed mogelijk opgelost wordt door
u een alternatieve accommodatie aan te bieden. Deze moet gelijkwaardig of beter zijn dan de geboekte accommodatie. Mocht u niet tevreden zijn over
de alternatieve accommodatie, dan verwijzen wij u naar de procedure van een klacht.


Klacht
Wij begrijpen dat u een ontspannen vakantie gepland heeft . Het kan voorkomen dat er zich ter plaatse een tekortkoming voordoet die afbreuk doet aan
de kwaliteit van uw vakantie.
Meld dit zo spoedig mogelijk bij de desbetreff ende reisleider of dienstverlener. Wordt het probleem niet naar tevredenheid opgelost, neem dan direct
contact op met de vertegenwoordiger ter plaatse. De contactgegevens vindt u terug op de vouchers. Indien er geen oplossing geboden kan worden
dient er een rapport op te worden gesteld en door beide partijen ondertekend te worden. Zonder dit rapport kan uw klacht na terugkomst niet in
behandeling genomen worden. Uw klachtenbrief en het bewijs van de reisleiding/dienstverlener moeten uiterlijk één maand na thuiskomst bij het
reisbureau afgegeven zijn.


Mocht u vervolgens toch nog problemen ondervinden die niet kunnen wachten tot onze reisbureau openingstijden, neem dan contact op met SOS
International: 00 31 20 651 5606.


Goede reis! Team Van der Biesen Landgraaf